Fülészet rendelőnkben a betegek fogadása kizárólag előzetes időpont egyeztetés alapján lehetséges. Gyakran előfordul, hogy időpontot kérnek tőlünk a fülészet rendelésre, de aztán kiderül, hogy igazából az időpontot a beteg szeretné adni, kölcsönös időpont egyeztetés helyett, többnyire olyan módon, hogy "most rögtön odaugranék" vagy még arra a napra, óra és perc meghatározásával lényegében a fülészeti rendelés kapna időpontot, persze neki csak az általa meghatározott időpont jó, várakozni sem szeretne a fülészet rendelő előterében egy percet sem. Az így zajló, a fülészet rendelésre történő "időpont kérésnek" persze többnyire sértődés a vége "jó akkor majd keresek másik fülészet rendelőt". Nyugodtan, mi nem tartjuk vissza.
Én a magam részéről biztosan nem mennék olyan rendelőbe, nemhogy fülészeti, de semmilyen orvosi rendelőbe, ahol azonnal fogadnak és még várni sem kell. Ugyan milyen rendelő az ilyen? Oda nem járnak betegek, aminek nyilván oka van, oda csak egy beteget várnak, engem, a balekot.
Meg kell azt is említenünk, hogy a Nyugat-Európai országok döntő többségében a szakorvosi vizsgálatokra, így különösen a fülészeti szakvizsgálatra esetlegesen hónapokat kell várni. Természetesen nálunk a fülészet rendelésen is volt már arra példa, hogy a fülészet rendelésre kapott időpontban nem jelent meg a páciens, így a kieső időben, a váratlanul jelentkező beteg azonnali fogadására nyílt lehetőség, de ez valóban extrém ritkaság.